poniedziałek, 21 lipca 2014

Subiekt GT - wprowadzenie faktury zakupu

#1 z listy modułów wybieramy Zakup/Faktury zakupu, następnie wybieramy funkcję Dodaj/Dodaj fakturę zakupu


#2 w okienku Faktura zakupu należy: wpisać datę wystawienia, zakończenia dostawy i otrzymania faktury zakupu, wpisać numer oryginału faktury, wybrać kontrahenta używając funkcji Sprzedawca/Lista kontrahentów,   

#3 następnym krokiem jest wybranie towarów z Listy towarów i usług (jeżeli mamy założone kartoteki towarów) poprzez funkcję Specyfikacja towarowa/Lista towarów i usług oraz ręczne wpisanie ilości zgodnie z fakturą zakupu i zatwierdzenie OK.

#4 wpisujemy ręcznie osobę upoważnioną do wystawienia faktury zakupu (fakturę zakupu wystawia osoba z "naszej" firmy), a za pomocą selektora wybieramy osobę upoważnioną do odbioru faktury 

#5 ustalamy sposób płatności (najczęściej jest to Kredyt kupiecki) i termin (np. odroczony 7 dni)
#6 !!! pamiętaj o Wycofanym skutku magazynowym !!!
#7 po wprowadzeniu i uzupełnieniu wszystkich wymaganych elementów należy zapisać fakturę 
(wprowadzonej faktury zakupu nie drukujemy, ponieważ posiadamy jej oryginał otrzymany od kontrahenta. Wprowadzenie faktury umożliwi nam zaś kontrole rozrachunków i wystawienie polecenia przelewu zobowiązań)

4 komentarze :

  1. co to jest i dlaczego ten skutek magazynowy

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumiem jednej rzeczy.
    Faktura zakupu jest wtedy, kiedy "nasza" firma zakupiła coś u kontrahenta, tak? To dlaczego "nasza" firma ją wystawia, a nie pracownik naszego kontrahenta?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasz kontrahent sprzedaje nam towary wiec on wystawia fakture sprzedazy. My te towary kupujemy i dlatego to my wystawiamy na nie fakture zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Normalni jesteście ? Kontrahent wystawia fakturę nam i dla niego jest to faktura sprzedaży a dla nas zakupu. W jaki sposób możemy sami sobie wystawić fakturę zakupu? To nie realne. Tak samo my możemy wystawić komuś fakturę i dla nas będzie sprzedażą a dla tamtego fakturą zakupu.

    OdpowiedzUsuń