wtorek, 30 grudnia 2014

Rewizor GT - zdefiniowanie, sporządzenie i wydrukowanie bilansu

#1 z listy modułów wybieramy Sprawozdania, a następnie Bilans 

#2 w prawym górnym rogu klikamy Definiuj.


#3a zdefiniuj konta bilansowe, w tym celu w polu sprawozdania podświetl np. pozycję B.III.1.c).pierwszy myślnik „środki pieniężne w kasie i na rachunkach” a następnie podświetl konto 131 „Rachunek bieżący” i poprzez funkcję Dodaj przypisz je saldem Wn.


#3b zdefiniuj konta bilansowe Środki trwałe oraz Umorzenie środków trwałych do pozycji A.II.1. Środki trwałe, w tym celu w polu sprawozdania podświetl pozycję A.II.1. „Środki trwałe" a następnie podświetl konto 010 "Środki trwałe” i poprzez funkcję Dodaj przypisz je saldem Wn. Następnie w podobny sposób konto 071 "Umorzenie środków trwałych" saldem Ma (-).


#4 pozostałe konta bilansowe z planu kont zdefiniuj w podobny sposób
  
#5 po zdefiniowaniu bilansu zatwierdź OK

#6 po zdefiniowaniu należy Wyliczyć, a następnie wydrukować Bilans. 




2 komentarze :

  1. Mam pytanie, jesli wynik finansowy bedzie stratą, to na bilansie jak go definiuję? SaldoMa czy SaldoWn- ?

    OdpowiedzUsuń
  2. bonapetite1984, przy zysku (stracie) netto powinny być dwie definicje Saldo Ma i Saldo Wn (-)

    OdpowiedzUsuń